Translate

niedziela, 14 grudnia 2014

Szarlotka '' Samo zdrowie''

Niczym w smaku nie rożni się od tradycyjnej szarlotki, apetyczna, chrupiąca i mega dietetyczna.
Tym co zależy na idealnych '' boczkach'' jak najbardziej polecam do spróbowania;)

Składniki:


  • 8 sztuk średniej wielkości jabłek 
  • cynamon
  • 200 gram płatków owsianych
  • 3 białka
  • 4 czubate łyżki miodu
  • łyżka oliwy z oliwek  
  • 3 łyżki otrębów owsianych
  • 4 łyżki kokosu

Sposób przygotowania:

  1. Jabłka obieramy i usuwamy z nasion , kroimy na kostkę i wrzucamy do garnka. Wlewamy pół szklanki wody i gotujemy na wolnym ogniu przez ok 15 - 20 minut.( jabłka dusimy tak długo , aż puszczą sok a następnie go wchłoną ponownie). Dodajemy sporą ilość cynamonu i dwie łyżki kokosu. Odstawiamy do ostudzenia.
  2. Formę ,  użyłam do tarty <średnica 30 cm>. Smarujemy oliwą i posypujemy dokładnie dno otrębami. Wykładamy na nie równomiernie jabłka.
  3. Ubijamy białka i nie zapominamy o szczypcie soli;) kiedy białka będą już sztywne dodajemy łyżkę miodu i miksujemy jeszcze przez ok minutę. Gotową pianę wykładamy na jabłka.
  4. Piekarnik nagrzewamy na 180 stopni C.
  5. Płatki owsiane i dwie łyżki kokosu wsypujemy na patelnie, podsmażamy przez ok 5 minut i następnie dodajemy dwie łyżki miodu. Dokładnie mieszamy składniki . Kruszonką posypujemy ciasto i wstawiamy do piekarnika.
  6. Pieczemy przez ok15-20 minut. Płatki muszą być ładnie zarumienione;)

niedziela, 30 listopada 2014

Pierniczki miękkie

Z racji że święta to i pierniczki z racji że pierniczki to i lukier z racji że lukier to i czekolada z racji że czekolada to ciut więcej w bioderkach ,ależ za to kochanego ciałka nigdy nie za wiele...:)
Większość z Was na pewno szuka przepisów na szybkie i miękkie pierniczki , które można wcinać a nie czekać kilka dni świetlnych aż nabiorą miękkości. Moje pierniczki są  gotowe od razu ;) 
jeżeli jeszcze się nie zabraliście za pieczenie ich to teraz śmiało możecie to zrobić;)
Przepisów obszukałam masę, ale jeden mnie uwiódł  i podzielę się z Wami śmiało ;) 
CodoGara jak najbardziej polecam, nie będę przepisywała przepisu, wejdźcie i sami oceńcie że warto;) Cudnych zamachów w kuchni Wam życzę ;)
http://www.codogara.pl/5488/pierniczki/ 






niedziela, 16 listopada 2014

Oreo Truffles 


aJ Ah Aj rozpływająca się w ustach chrupiąca czekolada a w środku nadzienie z ciastek Oreo....idealna słodycz na pochmurne dni... ;) zapraszam Was do szybkich truffelków , które na pewno nie jednemu łasuchowi poprawią nastrój :)

Składniki: 12 szt w zależności od wielkości;|)

1 opakowanie ciasteczek oreo
1 opakowanie kremowego serka ( ja użyłam philadelphia)
1 200g tabliczki czekolady mlecznej albo czekolady białej < w zależności jaką sobie za życzycie  ;)



Sposób przygotowania :

Ciasteczka oreo wkładamy do blendera i dokładnie kruszymy je na drobny pył.
Następnie łączymy ciasteczka z serkiem kremowym i łączymy składniki tak ,aby powstała nam jednolita masa.
Formujemy masę w kształcie małych kulek i wkładamy na ok 15 min do zamrażalnika ,
w tym czasie możemy po woli zająć się rozpuszczaniem czekolady w kąpieli wodnej lub jak kto woli może ją po prostu rozpuścić w mikrofalówce << wersja dla leniuchów;)
Po 15 min wyciągamy nasze oreowe kuleczki i dokładnie obtaczamy je w roztopionej czekoladzie,
wykładamy je delikatnie na talerzyk i posypujemy na górę delikatnie kawałeczkami czekolady, kokosu czy czymkolwiek co sobie za życzycie. Wkładamy tak przygotowane trufelki do zamrażalnika na kolejne 15-20 minut i gotowe. Smak chrupkiej czekolady która rozpływa się w ustach aj bezcenny:)

PS. Smacznego





Ingredients:

This makes around 12 Oreo Truffles.

1 packet of Oreos
1 tub of cream cheese.
200g of white or milk chocolate, depending on which truffels you are making.

Step one:

Crush the Oreos in a food processor until they are all broken up and are a fine crumb.

Step two:

Mix the Oreo crumbs with the cream cheese in a mixing bowl until all combined.

Step three:

Roll the mixture into 12-15 small balls and place on a baking paper covered tray. Leave in the freezer for 15 mins to harden.

Step four:

Melt the chocolate of your preference in a double boiler ( Microwave is fine, but be sure to reduce the power if you are using white chocolate, as this melts at a lower temp and can be ruined if the heat is too high.)

Step five:

Using a small spoon, roll the Oreo mixture in the chocolate, making sure it is all covered. Place back on the baking paper and top with shaving of the other chocolate for garnish.

Step six:

Place back in the freezer for 15-20 mins and enjoy :)





piątek, 31 października 2014


Krem z dyni z mleczkiem kokosowym i grzankami czosnkowymi.

Składniki:

  • 1 dynia można śmiało użyć squasha
  • 1 czerwona cebula
  • 2 marchewka
  • 2 duże ziemniaki
  • seler
  • bulion warzywny 1 litr
  • świeża kolendra
  • mleko kokosowe
  • przyprawa tandoory curry lub tikka curry
  • 2 ząbki czosnku
  • imbir < nie za duży kawałek>
  • olej sezamowy
Sposób przygotowania:

Cebulę pokroić drobno i zeszklić ( olej sezamowy) w garnku.Dodać posiekany czosnek . Następnie wrzucamy resztę warzyw, pokrojonych w grubą kostkę, ziemniaki, seler, marchewka,imbir i zalewamy wszystko bulionem warzywnym. Kiedy warzywa zrobią się miękkie wlewamy mleczko kokosowe , gotujemy przez 5 minut i ściągamy garnek z ognia.
Dodajemy, kolendrę i przyprawy curry. Wszystko dokładnie miksujemy na idealną konsystencje.
 Możemy podawać z podsmażonymi delikatnie pestkami dyni lub płatkami migdałowymi lub po prostu czosnkowymi grzankami.

Ps. Smacznego ;)



piątek, 17 października 2014

Delikatny krem który idealnie pasuję do teraźniejszej pogody...spróbujcie czegoś nowego bo na prawdę warto, delikatny kremowy smak sera brie i mleczka kokosowego idealnie załagodzi Wasze potrzeby na spróbowanie czegoś nowego;)

Składniki :


  • Seler 1/2
  • Por
  • Pietruszka 2
  • Ziemniaki 2 duże
  • Mleczko kokosowe
  • Sos sojowy
  • Ser brie
  • Sól 
  • Pieprz
  • Oliwa 
  • Bulion warzywny 1,5 l

Wszystkie warzywa kroimy w kostkę i delikatnie obsmażamy w garnku na oliwie po chwili wlewamy bulionu warzywnego i gotujemy na tyle długo aż warzywa będą już miękkie . Później dodajemy mleczka kokosowego,sosu sojowego i sera brie, solimy i pieprzymy...
Wszystko dokładnie miksujemy ,dodajemy nie wielka ilość świeżego tymianku,dosłownie tyci dla aromatu...na górę dajemy ser i grzanki  apettitoooo!


PS. Smacznego!!



wtorek, 14 października 2014


PIEROGI RUSKIE 

Dough:

2 and a half cups of plain flour.
1 large egg.
1 cup of warm water.

Filling:


5 big Polish potatoes, Boiled in their skins.
250g of Polish white cheese.
1 large onion.
Salt and Pepper to taste.

Step One: Dough:

*Sift flour into a large bowl and make a well in the middle.
*Crack the egg into the well and add some of the water slowly.
*Combine together, adding more water or flour if needed.
*Seperate in two and place in bowls covered with tea-towel to rest for 20 mins.

Step Two: Filling:

*Boil and peel potatoes and use a ricer if you have one ( a fork is ok if you dont) to crush the potatoes.
*Chop the onions very fine and sautee with some butter until golden.
*Combine potatoes, onions and the cheese in a large bowl and mix together well.
*Season to taste.

Step Three; Assembly:

*Roll out the dough until thin and use a 2in cookie cutter or a wide glass to cut circles.
*Re-roll any excess dough and repeat process.
*For the filling, using a teaspoon, place the filling in the centre of the circles of dough.
*Fold dough over the filling and crimp using a fork to seal shut.

Step Four: Cooking:

* Bring to the boil a large saucepan of salted water.
*Drop Pierogi into water in batches of 5-6.
*When they float to the surface remove them with a slotted spoon.

Step Five: EAT!!!

This should make 25-30 Pierogi.

Enjoy :)

P.S. Smacznego :)


niedziela, 5 października 2014


"Baby Banoffe" 

Banany z bitą śmietaną same w sobie brzmią już dobrze , ale z masą toffi i nutellą to już rozbrajająca kompozycja ;)

Składniki:

  • 350 gram herbatników digestive 
  • 200 gram masła
  • mała puszka masy kajmakowej
  • 3 banany
  • 200 ml śmietany kremówki
  • odrobina kakao do oprószenia lub groszki czekoladowe
  • śmietan-fix
  • nutella
Wykonianie:
Ciasteczka blenderujemy i mieszamy z rozpuszczonym letnim maslem.Kiedy skladniki sie polacza dodajemy 2lyzki nutelli i dokladnie mieszamy.Tak powstala mase wykladamy na sylikonowe foremki <wychodzi bez problemu ,zdecydownie bardziej sie spisuja niż metalowe foremki> i odstawiamy do lodowki na ok 2 godzi.
Po tym czasie wyciagamy delikatnie ciasto z foremek i wypelniamy masa kajmakowa <mozemy ja wczesniej lekko podgrzac,zeby latwiej dala sie nakladac>
Kroimy banany na nie za grube plasterki i wykładamy na masę kajmakową
Później ubijamy śmietanę kremówkę i dodajemy fix dzięki któremu śmietana bardziej ze sztywnieje. Wykładamy ja na sama górę. Oprószamy delikatnie kakao lub groszkami.

PS. Życze blogiej rozpusty;D


niedziela, 28 września 2014

Proteinowy omlety ;)

coś dla osób dbających o zdrowy tryb życia, szybki proteinowy omlet ,samo zdrowie !!!:)

  • 4 jajka
  • pół szklanki musli
  • pół szklanki płatków owsianych
  • garść pestek z dyni 
  • łyżka ziaren chia
  • białko (nie koniecznie dla wszystkich ;)
Wszystkie produkty dokładnie mieszamy ze sobą wylewamy na rozgrzaną patelnie i pieczemy na złoty kolor z obydwóch stron .
Możemy jeść z miodem, z masłem orzechowym , z dżemem z jogurtem z czym dusza sobie za pragnie ;)

PS na Zdrowie:) 



niedziela, 14 września 2014

Łosoś z sosem pomarańczowo-imbirowym z salsą z mango i awokado


Inspiracja zaczerpnięta z sieci , rzadko się to zdarza żebym od A do Z wykonała przepis bez swoich zmian. W tym przypadku totalnie było to zbędne . Niesamowicie lekkie i zdrowe danie. Łosoś z pomarańczą coś niesamowitego w smaku. Spróbujcie ;)

Składniki, 2 porcje:
• 400 g filetu z łososia ze skórką
• 1/2 łyżeczki kurkumy w proszku
• 1/2 łyżeczki ostrej papryki w proszku
• 2 łyżeczki oleju roślinnego

  1 pomarańcz

Sos pomarańczowo-imbirowy:
• 1 łyżeczka oleju roślinnego
• 1 papryczka chili
• 2 cm kawałek imbiru
• 1 cebulka szalotka
• 1/2 łyżeczki kurkumy
• sok z 1 dużej, soczystej pomarańczy
• 2 łyżki syropu klonowego lub 1 łyżka miodu
• 1/3 łyżeczki maki ziemniaczanej

Salsa z mango i awokado:

• 1 dojrzałe mango
• 1 dojrzałe awokado
• 1/2 cebulki szalotki
• 1 łyżeczka cukru trzcinowego
• 1 łyżeczka oleju roślinnego
• sok z 1 limonki (około 2 łyżek)
• kilka plasterków świeżej papryczki chili lub szczypta płatków chili (opcjonalnie jeśli lubimy ostre smaki)
• świeże listki kolendry

oraz:
• 100 g ryżu jaśminowego (1 woreczek)


Przygotowanie:
Salsa z mango i awokado:
Mango umyć, obrać i obkroić od pestki, miąższ pokroić w kostkę i włożyć do salaterki. Awokado umyć, obrać ze skórki i przekroić na pół. Usunąć pestkę a miąższ pokroić w kostkę. Włożyć do salaterki i skropić sokiem z limonki, dodać posiekaną szalotkę, cukier trzcinowy, olej roślinny, chili i świeże listki kolendry. Wymieszać i odstawić.

Sos pomarańczowo-imbirowy:
Do rondelka wlać łyżeczkę oleju. Papryczkę chili pokroić na plasterki usuwając pestki. Imbir i cebulkę obrać i zetrzeć na drobnej tarce. Papryczkę, imbir i cebulkę włożyć do rondelka i wszystko podsmażyć mieszając, przez około 1 minutę. Dodać kurkumę, wymieszać, po 10 sekundach wlać sok z pomarańczy i syrop klonowy, gotować przez 1 minutę. Odlać 2 łyżki sosu i wymieszać z mąką ziemniaczaną, przelać do rondelka z resztą sosu, wymieszać i zagotować. Po zagotowaniu odstawić z ognia.

Łosoś:

Zetrzeć skórkę z pomarańczy na drobnej tarce, odłożyć. Pomarańczę przekroić na pół i wycisnąć sok z każdej połówki bezpośrednio do miski. Łososia opłukać i osuszyć, włożyć do miski z sokiem pomarańczowym skórką do góry, delikatnie docisnąć palcami i odstawić na kilka godzin do lodówki.
Doprawić solą, natrzeć (od strony bez skórki) kurkumą i papryką a następnie olejem .Położyć na dobrze rozgrzanej patelni grillowej skórką do dołu. Grillować przez około 8 minut na średnim ogniu, następnie przewrócić na drugą stronę i grillować jeszcze przez 4 minut. Zdjąć z patelni i ułożyć na talerzach skórką do dołu.
Łososia polać sosem pomarańczowo-imbirowym, podawać z salsą oraz ryżem (można ulepić z niego kulkę i obtoczyć w kurkumie).

Mus z białą czekoladą i malinami z likierem Malibu

Jeżeli lubicie kokos i jeżeli lubicie malibu to mam dla Was przepyszny deser który jest magicznie lekkim musem z domieszką malin a w połączeniu z likierem OOOOOOOOOO nazwałabym ten deser śmiało '' Biała droga do nieba'' :)

Składniki:
  • maliny
  • likier kokosowy (malibu)
  • kawałeczki czekolady
Mus z białą czekolada:
  • 100g białej czekolady( dobrej jakości)
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki śmietanki kremowej 30%
  • 3 łyżki cukru
Do pucharów wkładamy po kilka malin i polewamy je delikatnie likierem.
Czekoladę roztopić najlepiej w kąpieli wodnej tak, żeby nie była zbyt gorąca. Ubić białko na rzadką pianę , dodać cukru i ubijać do momentu uzyskania sztywnej piany.

Roztopioną czekoladę wymieszać z 3 łyżkami śmietanki, następnie dodać 1 żółtko i energetycznie wymieszać.

Dodać połowę ubitego białka i bardzo delikatnie mieszać, następnie połączyć z resztą białka.

Resztkę śmietany kremówki ubić na sztywną pianę i delikatnie wymieszać łyżką z czekoladową masą.
Wykładamy masę na maliny i odstawiamy na całą noc.

Przed podaniem na górę dajemy maliny i posypujemy je kawałkami czekolady. 

PS.Smacznego !!


czwartek, 11 września 2014

Gnocchi z gorgonzolą w sosie szpinakowym...


Nie każdy jest zwolennikiem serów pleśniowych...rozumiem,akceptyje, toleruje, ale jeżeli przyrządzimy danie odpowiednio to nawet nie jednemu człowieczkowi by przypadło do gustu.
Moje gnocchi są szybkim pomysłem na obiad...nie napracujemy się za bardzo , a za to zjemy coś apetycznego, innego i zdrowego ponieważ jak by nie było sery pleśniowe zawierają dużo witamin A i B2 które dobrze wpływają na nasze oczy a także potas i sód który korzystnie wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu. Tak więc przełamujemy barierę i próbujemy ;)

składniki:

  • ser gorgonzola
  • opakowanie gotowych gnocchi
  • ser mascarpone
  • szpinak
  • czosnek
  • bazylia (świeża)
  • biały pieprz
Do gotującej się wody z oliwą i solą wrzucamy gnocchi, gotujemy je ok 5 minut , właściwie do momentu wypłynięcia ich na wierzch (jak pierogi).
Na patelnie dajemy kawałek sera gorgonzolę ,czekamy aż się rozpuści i następnie dodajemy łyżkę sera mascarpone , dokładnie mieszamy ze sobą sery aż powstanie jednolity sos. Dodajemy dwie spore garści  szpinaku i czekamy aż zwiędnie, następnie 1 starty ząbek czosnku , świeżo skrojonej bazyli i białego pieprzu. Gotujemy wszystkie składniki razem ok 5 min.
Odcedzone gnocchi mieszamy dokładnie razem z sosem z patelni.
Wykładamy na talerz i delikatnie pieprzymy świeżo zmielonym pieprzem   .

PS.Smacznego! :)


niedziela, 7 września 2014

Migdałowy sernik z bezą kokosową - migdałową 


Przepysznie lekki , puszysty , aromatyczny 
z nutą chrupiących migdałów i kokosu ....Idealny rarytas na niedzielną kawkę!!:) i nie ma opcji żeby się nie udał no nie ma!:)




     Składniki na ciasto:
  • 3 szklanki mąki
  • 3 żółtka
  • 1 kostka margaryny
  • 1 cały proszek do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 1 cukier waniliowy
Składniki na masę sernikową:
  • 1 kg sera (z wiaderka gotowego)
  • 3 całe jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 budyń waniliowy lub śmietankowy
  • 1 cukier migdałowy
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 szklanki mleka
  • 2 saszetki fix 
Składniki na bezę:

  • 1 opakowanie płatków migdałowych
  • 1 opakowanie kokosu
  • 5 białek
  • szczypta soli
  • pół szklanki cukru
Sposób przyrządzenia :

Wszystkie składniki na ciasto wyrabiamy razem ze sobą aż do utrzymania jednej stałej konsystencji .
Margarynę możecie bardzo delikatnie podgrzać żeby łatwiej było Wam wymieszać składniki.
Gotowe ciastko możecie włożyć do lodówki na 5-10 minut.

Następnie robimy masę sernikową. Wszystkie składniki ze sobą miksujemy , powinna nam powstać 
płynna masa sernikowa. Na patelni delikatnie podpiekamy kokos z migdałami tak, aby uzyskały delikatnie złoty kolor.Dodajemy ją na sam koniec i miksujemy tak masę ok 1 minuty.

Wykładamy na blachę papier do pieczenia i obklejamy go ciastem ,dokładnie tak żeby nie było wolnych szczelin.
Wkładamy blachę ze spodem ciasta do nagrzanego piekarnika 180C na ok 10 min aż ciastko zaczynię się delikatnie rumienić.Następnie wylewamy po woli masę sernikową i pieczemy w 180 C przez ok 45 minut.
Po tym czasie masa sernikowa powinna już uzyskać delikatnie złoty kolor. 
Wtedy zabieramy się za robię bezy . Do miski dajemy 5 białek i szczyptę soli , ubijamy ją do bardzo sztywnej konsystencji . Dodajemy po woli cukier. Miksujemy tak jeszcze ok 3 minut.
Wykładamy bezę na górę ciasta ,delikatnie i dokładnie .Wierzch bezy posypujemy sporą ilością posypki kokosowo- migdałowej. Tam pieczemy sernik ok 10 min aż ciasto nabierze ładnego złotego rumieńca. Ciasto najlepiej zjeść oczywiście następnego dnia kiedy masa sernikowa dokładnie nam stężeje.

PS Smaczego:)
   
 

piątek, 5 września 2014

Indyk w muszelce ze szpinakiem i gorgonzolą

                11 muszelek ( porcja dla dwóch osób)


Składniki nadzienia: 
  • szpinak
  • 200g indyka
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka estragonu
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • suszone oregano
  • wędzona papryka
  • 100g sera gorgonzoli, jeżeli nie przepadamy możemy użyć camemberta lub brie
  • 1 łyżka mascarpone 
Sos pomidorowy:
  • pół puszki pomidorów drobno krojonych 
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 papryczka chilli
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • 1 łyżeczka cukru
  • bazylia świeża
Posypka:
  • 3-4 łyżki pestek dyni
  • 3-4 łyżki startego sera
Makaron gotujemy w osolonej wodzie ok 10 min aż będzie al dente. 

Pomidory dajemy do miseczki , dodajemy starty czosnek, pokrojoną drobno papryczkę chilli , łyżkę octu ,łyżeczkę cukru i garść drobno pokrojonej bazylii.Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.

Na rozgrzaną patelnie dajemy indyka, smażymy go do momentu uzyskania bladego koloru , dodajemy starty czosnek,sól, pieprz,oregano i wędzoną paprykę. Po 2 min dodajemy szpinak (sporą ilość),doprawiamy estragonem i gałką, smażymy do momentu aż szpinak zwiędnie.
Następnie przekładamy do miski i dodajemy sera gorgonzolę i mascarpone ,wszystkie składniki dokładnie mieszamy ze sobą.

Na żaroodporną formę wylewamy sos pomidorowy,wykładamy muszelki które wcześniej wypełniliśmy farszem z indyka.
Pestki dyni mielimy na drobne kawałeczki lub '' miażdżymy '' w moździerzu . Łączymy je razem ze startym serem i posypujemy po muszelkach. Wkładamy formę do nagrzanego piekarnika 200 stopni C
na ok 10-12 min.
Po wyciągnięciu z piekarnika delikatnie kropimy potrawę oliwą z oliwek ,
doprawiamy solą ,pieprzem i posypujemy listkami bazylii.

Ps. Smacznego :)



piątek, 29 sierpnia 2014

Kurczak z ananasem , chilli , imbirem , sezamem i kolendrą AH!!! 

poezja smaków!!!!


Składniki:kurczak w marynacie ( porcja dla dwóch osób)
                     dokładnie myjemy i kroimy na małe kawałeczki lub paski jak kto                              woli:) odstawiamy w marynacie na ok 30min
  • pierś z kurczaka ( dałam jedną dużą)
  • szczypta sol
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki w proszku np.cayenne
  • 2 ząbki czosnku (starte )
  • 2 łyżki soku z limonki lub cytryny (ja polecam zdecydowanie limonkę:)
  • 2 łyżki startego imbiru


Składniki: Ananas w marynacie
                      Kroimy go na małe kawałki i mieszamy dokładnie ze wszystkimi                               składnikami poniżej wypisanymi . 
  • 1 nie duży ananas (ŚWIEŻY)   (najlepiej jak najbardziej dojrzały, patrzcie na dół ananasa jeżeli będzie bardzo żółty tzn że możecie śmiało go kupić albo kolejna opcja sprawdzenia to w '' czuprynce'' ananasa znajdźcie w samym środku liść, jeżeli bez problemu uda się go wam oderwać to śmiało pakujcie go do koszyka;)
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki cukru brązowego
  • 2 łyżki octu ryżowego
  • 1/2 soku z limonki lub cytryny


ORAZ:
  • olej kokosowy
  • 1 mała papryczka chilli ( wszytko zależy już od was jak bardzo ostrą potrawę chcecie uzyskać;)
  • 2 lub 3 gałązki szczypiorku z białymi główkami
  • świeża kolendra
  • 2 łyżeczki oleju sezamowego
  • ryż ( najlepiej basmami)
  • sezam


Na patelnie dać nie wielką ilość oleju kokosowego, podgrzać , dodać kurczaka i smażyć przez ok 4-5 min. Pod koniec dodajemy skrojoną w paseczki papryczkę chilli i ziarna sezamu ,smażymy tak jeszcze z 2 minuty i przekładamy wszystkie składniki do miseczki.
Następnie obsmażamy ananasa na oleju kokosowym przez ok 3 minuty,( starajmy się go dać na patelnie bez uzyskanej marynaty).
Po uzyskanym czasie dodajemy kurczaka i dokładnie mieszamy składniki dolewając resztkę marynaty z ananasa. Gotujemy tak przez ok 2 minuty dodając pokrojony na dłuższe kawałki szczypiorek.Pod koniec polewamy delikatnie olejem sezamowym i posypujemy sporą ilością świeżej ,drobno skrojonej kolendry. Podajemy z ugotowanym ryżem do którego również dodałam kolendrę. 

PS . Smacznego!:)

 



PSSSSS. jeżeli kupiliśmy zbyt ostrą papryczkę chilli jedynie może Was poratować wydobycie z niej magicznych pesteczek z środka , które dają najwięcej pikanterii , pamiętajcie tylko żeby dokładnie umyć ręce ''po zabiegu'';)




niedziela, 24 sierpnia 2014

Makaron z musem z awokado, bazylią i orzeszkami pinii...

Lekki mus z mega dawką zdrowia jak najbardziej polecam, posmak
awokado w połączeniu z resztą składników oj jak najbardziej jestem na TAK, a Wy???!!!

             Składniki:
  • Makaron Spaghetti
  • 1 Awokado 
  • Czosnek <1 -2 ząbków>
  • 3-4 łyżeczki soku z limonki i szczypta startej skórki 
  • kawałki marynowanej zielonej papryczki jalapeno
  • duży pęczek bazylii świeżej
  • duży kubek listków młodego szpinaku oliwy extra vergine + do podania
  • 3 łyżki tartego sera (Parmezanu lub Grana Padano)
  • 50 g sera feta
  • orzeszki pinii  <garstka>


Makaron wrzucić na wrzącą i osoloną wodę, ugotować al dente. Zmiksować obrane i pokrojone awokado, czosnek, sok i skórkę z limonki, papryczkę jalapeno, listki bazylii (1/3 listków odłożyć), orzeszki pinii,opłukany i osuszony szpinak oraz oliwę extra vergine, doprawić solą i pieprzem.Makaron odcedzić pod zimną wodą włożyć z powrotem do garnka, dodać tarty ser i wymieszać. Dodać mus z awokado i resztę bazylii, delikatnie wymieszać. Podawać ze świeżo zmielonym czarnym pieprzem, dodatkową oliwą extra vergine i pokruszonym serem feta.


Pasta with avocado mousse and basil

  • 140 grams of pasta (e.g.. spaghetti)
  • 1 avocado
  • 1/3 garlic clove
  • 2 teaspoons fresh lime juice and a pinch of grated
  • 2 - 3 pieces of marinated green jalapeno peppers
  • a bunch of (pot) basil
  • big cup baby spinach leaves
  • 1 tablespoon extra virgin olive oil + to give
  • 3 tablespoons grated cheese (Parmesan or Grana Padano)
  • 50 g feta cheese
  •  pine nuts

Bring the water to a boil. Add the olive oil and salt, then the spaghetti. Mix peeled and sliced ​​avocado, garlic, juice and skin of lime, jalapeno pepper, basil leaves (1.3 leaves hang up), pine nuts,rinsed and drained spinach and extra virgin olive oil, season with salt and pepper.

Turn on the cold water and rinse the spaghetti under the water (whilst they are still in the colander). put back into the pot, add the grated cheese and mix. Add mousse with avocado and the rest of the basil, gently mix. Serve with freshly ground black pepper, extra extra virgin olive oil and crumbled feta cheese.

PS.Bon appetit!


PS. SMACZNEGO!!:)

środa, 20 sierpnia 2014

Frutastycznie pyszny i przede wszystkim mega zdrowy koktajl ze szpinakiem, jak najbardziej polecam na mega moce :)




SKŁADNIKI:

  • 2 KIWI
  • PÓŁ MELONA
  • 1 BANAN
  • WODA 
  • BABY SZPINAK


Dajemy wszystkie składniki do blendera i miksujemy na gładką konsystencje, wody dodajemy  w zależności jak bardzo rzadki chcemy ,aby był.

PS. Na ZDROWIE!!:)

Na ZDROWIE!!! z dedykacja Dla Karoli :)

Szpinak jak najbardziej mówię mu ''TAK'' , bogactwo żalaza  ,zielone zdrowie ...można go łączyć na wiele sposobów , ja dzisiaj daje Wam dwie wersje pierwsza to kurczak ze szpinakiem i estragonem a druga to mega bomba zdrowotna w wersji koktajlu :)

Składniki: 
  • Szpinak (może być i mrożony i świeży ,ja jestem zwolenniczka drugiej opcji:)
  • Śmietana kremowa
  • 1-2 ząbki czosnku
  • suszony estragon
  • biały pieprz
  • kolorowy pieprz
  • pierś z kurczaka
  • makaron <użyłam do spaghetti,ale śmiało możecie użyć jaki Wam pasuje>
  • sól
  • parmezan

 Do wrzącej osolonej wody dajemy makaron i gotujemy go al dente .
Na patelnie wrzucamy umyty szpinak, podlewamy go nie wielką ilością wody i gotujemy aż zwiędnie. 
Odsączyć i posiekać na małe kawałki.
Na patelnie dajemy kilka kropel oliwy , dodajemy kurczaka pokrojonego na małe kawałki kiedy będzie już wystarczająco nagrzana.Pieczemy do momentu zarumienienia się ok3-4 min.
Dodajemy czosnek starty na drobnych oczkach i sporą ilość estragonu.Dodajemy pokrojony szpinak i wlewamy śmietanę.Dokładnie mieszamy i zmniejszamy ogień. Doprawiamy białym pieprzem i solą , można również dodać szczyptę Vegety , aby uzyskać bardziej intensywny smak .
Makaron odcedzić i włożyć ponownie do garnka, wlać sos i połączyć wszystkie składniki dokładnie.
Wyłożyć na talerz i obsypać świeżo zmielonym kolorowym pieprzem i parmezanem.

PS. Smacznego


wtorek, 19 sierpnia 2014

Pewnie czasem będziecie się zastanawiać dokładnie nad ilością składników, ile marchewki ile soli ile maki .Czasami jest mi po prostu ciężko w poszczególnych przepisach określić proporcje, ponieważ albo gotuje tylko dla siebie albo dla grupy znajomych. Doprawiam potrawy na tak zwane ''oko'' , będę starała się sprecyzować większość przepisów , ale proszę Was o wyrozumiałość dla Foxy Lady okey;)


Kremowa konsystencja , smak kokosu w połączeniu z serkiem brie hmmm co tu wiele pisać, trzeba spróbować .:)

Składniki:

  • seler
  • por
  • pietruszka
  • ziemniaki
  • mleczko kokosowe
  • sos sojowy
  • ser brie
  • sol 
  • pieprz
  • oliwa 
  • bulion warzywny

Wszystkie warzywa kroimy w kostkę i delikatnie obsmażamy na oliwie, po chwili wlewamy bulion warzywny i gotujemy na tyle długo az warzywa stana sie juz miękkie. Dodajemy mleczka kokosowego,sosu sojowego i sera brie, solimy i pieprzymy...
Wszystko dokładnie miksujemy ,dodajemy nie wielka ilość świeżego tymianku,dosłownie tyci dla aromatu...na gore dajemy ser i grzanki  apettitoooo




Bakłażan bardzo apetyczny i niskokaloryczny, aczkolwiek przez wielu niezbyt lubiany ze względu na swoja gorycz.
Ale tutaj można wszystkiemu za radzić wystarczy kilka małych sztuczek i gorycz znika z mrugnięciem oka;)
Nie obieramy go tylko pamiętamy o dokładnym umyciu .Zazwyczaj pozbywamy go miąższu i dokładnie solimy ,aby wypuścił swoje soki. Najlepiej wyłożyć go na papierowy ręcznik i zostawić tak przez chwile. Możemy go także skropić cytryna.
Pamiętajcie kochani o tym ponieważ podczas smażenia wsiąknął by wam magicznie spora ilość oliwy a tego przecież nie chcemy.

Składniki :               Składniki na kuskus:

-bakłażan                          -kuskus      
-por                               -kurkum
-czosnek                           -świeża pietruszka
-sol                               -świeży szczypiorek
-oliwa                             -płatki chilli
-ocet balsamiczny                                                 -bulionetka warzywna
-cukier
-pomidorki cherry
-świeże figi
-ser mozzarella 
-dobrej jakości sos pomidorowy
-bazylia
-sezam


Bakłażana kroimy na pól i solimy, odstawiamy na kilka minut ,aby soki i gorycz odeszły w dal:)
Nacieramy go dokładnie oliwa i smarujemy wewnątrz sosem pomidorowym do którego wcześniej dodałam soli , startego czosnku i kilka listków dokładnie posiekanej bazylii. Wkładamy go do nagrzanego piekarnika 190C na ok 30-40min.
W miedzy czasie bierzemy garnuszek i dajemy ocet balsamiczny z 
4-5 łyżek ,kiedy zacznie się gotować dodajemy 1 łyżkę cukru i doprowadzamy do redukcji sosu, powinna powstać konsystencja gęstego miodu.
Na rozgrzanej patelni z oliwa delikatnie podpiekamy por pokrojony w cienkie paski ,kiedy na bierze delikatnego rumianego koloru dodajemy pokrojone na pól pomidorki i 1 łyżeczkę sezamu.Delikatnie podpiekamy przez ok 2 min tak żeby pomidorki były stale w swoich skórkach :)

Bakłażan w tym czasie powinien być już gotowy i miękki. Wykładamy na gore ser , składniki z patelni oraz pokrojone figi. Wkładamy z powrotem do piekarnika na ok 5 min aby ser się roztopił i reszta składników na brała delikatnego rumieńca. Po wyciągnięciu bakłażana oblewamy go zredukowanym syropem balsamicznym.

Kuskus.
Wsypać kuskus do wrzącego bulionu warzywnego < 1 szkl bulionu 1 szkl kuskusa>  przykrywamy tak na kilka minut  , kiedy kuskus wsiąknie cały wywar powinien być już gotowy do spożycia , delikatnie należny rozmieszać go widelcem . Dodaje duża szczyptę kurkumy , szczyptę płatków chilli , pokrojona drobno pietruszkę i szczypiorek.Wszystkie składniki dokładnie łączymy i doprawiamy według uznania.

PS Smacznego!:)






Dla Największych łasuchów!!!!

Oj tak na pewno ten deser zaspokoi Wasze podniebienia jeżeli chodzi o pychowatość , smakowitość i ze tak powiem '' Niebo w gębie'' ;) Zajadając go ze znajoma pojawiało się tylko magiczne ''MMMMM'' nie da się przy tym wręcz nie rozkoszować ;) Życzę i Wam tej błogiej chwili.

Najszybszy jabłecznik świata ;)(tak myślę:) 


SKŁADNIKI:

  • gotowe jabłka ze słoika ( ja kupuje z brzoskwiniami)     
  • cynamon
  • herbatniki 
  • 2 bita śmietana
  • 1 saszetka fix do śmietany
  • kokos
  • migdały

Jabłka wykładamy do miseczki , dodajemy do nich cynamon (według uznania ) i dokładnie mieszamy.
Herbatniki blenderujemy na zloty pyl ,tak żeby nie pojawiały się większe czy mniejsze kawałki.
Ubijamy dokładnie bita śmietanę <ja użyłam dwie,ale według uznania i ilości łasuchów>
Do ubitej śmietany dodajemy fix i jeszcze przez chwile miksujemy wszystko tak, żeby masa była dość sztywna. Na rozgrzana patelnie dodajemy kokos i migdały, prażymy na lekko zloty kolor.

Tworzymy warstwy...
Najpierw herbatniki, później jabłka,kokos zmieszany z migdałami i bita śmietana, czynność powtarzamy według uznania i wielkości pucharka. Na gorze ma pojawić się bita śmietana obsypana kokosem i migdałami.